søndag 6. april 2008

OpenSUSE 10.3


Har en Fujitsu Siemens laptop Lifebook C-series som jeg skal installere Linux på nå. Det må bli en KDE-distribusjon, siden Gnome asså til nå ikke har funket på denne maskinen. Valget falt på openSUSE 10.3. Jeg lastet ned Live CD versjonen, brant den med K3B (som alltid leverer varene) og begynte installeringen.
Alt gikk bra til jeg ble bedt om 'linux login' og 'password'. Hæ? Grunnen til at jeg bytter ut xp'en som er installert på maskinen er at jeg har glemt passordet! Så testa jeg Mandriva 2008, og det funka fett fra Live CD. Jeg prøvde openSUSE 10.3 to ganger til, men disse gangene kom jeg ikke engang til 'linux login'-delen. Pc'en gikk i svart. Utrolig kjipt - jeg var så hypp på openSUSE! Jeg snoka litt på hva linux login problemet var for noe, men ga opp kjapt. -Gidder ikke bruke tid på det, når jeg veit det fins alternativer. -Så nå står PCLinuxOS for tur......

Ingen kommentarer: