onsdag 9. april 2008

BOOTY CALL: Mandriva 2008 Live CD


Installerer Mandriva One 2008 på noen eldre maskiner på jobben (Compaq EVO SFF, p4 1,6 GHz, 256 MB ram 10/20 GB HDD). Igjen knuste Mandriva-CD både Ubuntu og openSUSE sine Live CD'er på slike gamle maskiner (ingen av dem greide å boote ordentlig) .

BOOT 1: Før jeg var kommet inn i skrivebordsmiljøet ble jeg spurt om "localhost login" av Mandriva One 2008. Jeg forsøkte 'guest', 'root' og søkte nett og strand rundt osv., men det eneste som funka var å restarte maskina.
BOOT 2: Denne gangen ble jeg ikke spurt om noen 'localhost login'.
Det jeg derimot ble mødt med på skrivebordet var feilmeldinger om 'misformet URL' og ymse menyer som ikke kunne lastes. Ergo Sum: Bundet på hender og føtter.
BOOT 3: Like a Glove! Kom meg inn med fullverdig desktop og det hele, og installeringen kunne starte!
REBOOT er ofte tingen. -Et tips på linje med å kicke hardt i tv'en når bildet faller ut....

Ingen kommentarer: