mandag 7. april 2008

Distro Heaven! Mandriva One 2008 er et smertefritt valg!



Er lei av å mase om Mandriva One 2008 nå, men det var altså den eneste distroen jeg fikk til å funke (se forrige 'Distro Hell'), så da må det bli litt mer skryt. Laptopen min går stødig som aldri før, og med Open Office, Gimp, Plug n' Play på alt som går via USB og PCMCIA, Firefox, K3B osv. er det lett å la seg imponere! Det hører forresten til historien at jeg har oppgradert fra 256 til 384 MB RAM i mellomtida. Det ligger mye software inne i Mandriva One 2008 som jeg nok kommer til å fjerne, siden jeg innbiller meg at det er lurt for ytelsens skyld. -Men jeg kommer til å vente litt, for foreløpig går den akkurat så raskt som jeg ønsker.
Det var digg at Mandriva One 2008 fant 3COM 3CRPAG175 PCMCIA trådløskortet mitt helt av seg selv.
Plugga i en USB-trådløs adapter også (Netgear WG111) for gøy også. -Den fungerte med en gang.Oppstarten er litt treig, men det er også alt. Blir spennende å se hvor lenge den lille 10GB harddisken er stor nok. Fant 212 oppdateringer som kommer til å ta en del plass. Nå som alt er hunky dory på laptop-fronten, blir neste steg å sette opp et hjemmenett verk slik at Ubuntu-pc'en og Mandriva One 2008 - PC'en kan kommunisere.

Ingen kommentarer: